🎭 تئاتر کرج 🎭

🎭 تئاتر کرج 🎭

وبلاگ اختصاصی تئاتر کرج

از طریق ایمیل :
THeaTeR@mailfa.org
تماس حاصل فرمایید.

• آدرس تئاتر شهر : کرج - عظیمیه - 45 هتری کاج – خیابان شهید شاکرزادگان – بلوار ولی عصر (عج)

بایگانی

پیوندهای روزانه

پیوندها

آخرین مطالب

۴ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز از انتخاب نمایش های راه یافته به مرحله نهایی سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، ابراهیم شریفی اظهار داشت: گروه ارزیابی و انتخاب آثار پس از تماشای بیش از شصت اثر برگزیده جشنواره های تئاتر استانی، به اتفاق آرا تعداد ده نمایش را برای حضور در مرحله نهایی سی و چها رمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر اعلام کرد.
وی افزود: از این میان گروه "هور پاک" با نمایش "ساده با تو با یک ترانه" به نویسندگی و کارگردانی ندا قربانیان و گروه "هویت " با نمایش "یک زندگی بهتر" به نویسندگی مسعود هاشمی نژاد و کارگردانی سید محمدرضا مرتضوی،دو نماینده استان البرز برای دومین سال پیاپی  به بخش نهایی سی وچهارمین جشنواره تئاتر فجر راه یافتند.
سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، بهمن ماه امسال به دبیری سعید اسدی برگزار می شود.
۸ آذر ۱۳۹۴ ۱۰:۵۰
 
۲۹ آذر ۹۴ ، ۰۲:۱۲

اجرای" نمایش زونکن" در کرج

گروه صحنه با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز،سازمان فرهنگی ورزشی و معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرج و حوزه هنری استان البرز برگزار می کند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، نمایش "زونکن" کاری از گروه صحنه به کارگردانی علی شهبازی و نویسندگی علی کوچکی وبازیگری علیرضا خوش پیک ،جمال مرتضوی،علیرضا داننده فرد، در کرج به اجرا در خواهد آمد.
این گروه در سال گذشته با حمایت شهرداری پس از سالها در جشنواره بین المللی تئاتر فجر با نمایش شیرین به روایت امروز به کارگردانی علی شهبازی حضور داشته و امسال نیز شیوه متفاوتی را در نوع اجرا و محتوا برا مخاطبان تولید نموده اند.
 علی شهبازی ، کارگردان زونکن اظهار داشت:این نمایش با موضوع تئاتر درمانی ویژه افرادی که اعتقادشان سست شده تولید شده است.
وی گفت: به طور خلاصه ، داستان این نمایش در خصوص یک مدیرارشدی است که توموری در مغز دارد و دکتری که خودش هم توموری در رودهایش دارد به درمانگاه دعوت می شود و مدیر نمی داند که این دکتر که مثل یک بیمار درراهرو درمانگاه حضور دارد همان دکتر معلاج اوست در پایان نمایش دکتر خودش را معرفی نموده و به او میگوید با توماری که او دارد خیلی زودتر از اینها باید می مرده پس لطف خدا شامل حال او شده که زنده باشد پس از زمان باقی مانده استفاده کن و نفس بکش و بگذار دیگران هم نفس بکشند پس دردنیایی که فقط مال تو مدیر نیست ، با امضا کردن و راه انداختن کار مردم بگذارار آنها هم نفس بکشند.
۲۶ آذر ۱۳۹۴ ۱۱:۴۰
۲۹ آذر ۹۴ ، ۰۲:۰۹

اجرای نمایش کودک «ماجرای جنگل سوخته» در کرج

نمایش ماجرای جنگل سوخته با موضوع عدم استفاده صحیح از منابع طبیعی و اصلاح الگوی مصرف ویژه کودکان در کرج روی صحنه رفت.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز، حمیدرضا نعیم حسنی، طراح ، نویسنده و کارگردان این نمایش  اظهار کرد: نمایش جنگل سوخته همه روزه از اوایل آذر ماه به همت هنرمندان کرجی  در سالن حافظیه تئاتر شهر کرج برای کودکان اجرا می شود.
نعیم حسنی در ادامه افزود: این نمایش با محوریت موضوع اصلاح الگوی مصرف آب حدود ۴ سال پیش در اولین دوره جشنواره شمس موفق به دریافت جایزه اول بازیگری مرد و جایزه سوم بازیگری زن شده است.
وی اظهار داشت: با توجه به نگارش روان و مخاطب پسند این داستان کمدی موزیکال ، در زیرساخت این اثر به تحلیل معضلاتی همچون عدم استفاده صحیح از منابع طبیعی و اصلاح الگوی مصرف پرداخته شده است.
وی با بیان اینکه می توان از طریق تئاتر کودک گفتگوی فرهنگی انجام داد گفت: گفتگو با کودکان باید دقیق و روان شناسانه باشد و به خوبی منتقل کننده مفاهیم باشد.
این کارگردان در توضیح مضمون نمایش جنگل سوخته گفت: این نمایش داستان جنگلی را روایت می کند که بر اثر صاعقه درخت ها آتش می گیرند و اهالی جنگل به دنبال مقصر می گردند.
وی تصریح کرد: درنهایت کاراکتری به اسم شیر فلکه را مسبب این اتفاق می دانند و برایش دادگاهی تشکیل می دهند و در پایان مشخص می شود که هیچ گونه دلیلی برای تقصیر کار نشان دادن شیر فلکه وجود ندارد و مصرف بی رویه اهالی جنگل تنها دلیل این اتفاق بوده است.
گفتنی است در این نمایش مارشیا بیگلری، آیلار رضایی ، فاطمه جلوخانی ، مسعود ترکمان ، محمد حیدر اولاد و حمیدرضا نعیم حسنی به عنوان بازیگر و لیدا صادقی به عنوان دستیار و مشاور و حسین فلاح با تنظیم و ساخت موسیقی در این نمایش همکاری می کنند.
شایان ذکر است : این نمایش تا پنجم دیماه در دو نوبت صبح و بعد ازظهر جهت بازدید عموم ، مدارس و مهدهای کودک، روی صحنه می باشد. 
۱۶ آذر ۱۳۹۴ ۱۵:۱۰
 
۲۹ آذر ۹۴ ، ۰۲:۰۴

مایش «مرگ زنان زرد» شامگاه گذشته با محوریت بررسی معضلات اجتماعی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در کرج اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز ، شامگاه گذشته با حضور هنرمندان تاتر، نقاشی و موسیقی پایتخت و البرز نمایش مرگ زنان زرد در کرج روی صحنه رفت.
امین آبان، بازیگر فیلم در حال اکران محمد رسول الله، نمایش «مرگ زنان زرد» را بعد از ۴ سال با تغییراتی در آمفی تاتر سالن سیروس صابر اداره کل فرهنگ و ارشاد استان البرز به مدت ۵ شب از ۲۸ آذر تا ۲ دی ماه سال۹۴ روی صحنه می برد.
آبان طراح ، نویسنده و کارگردان این نمایش در حاشیه اجرای شامگاه گذشته اظهار کرد: این نمایش درباره اتفاقاتی است که این روزها در جامعه مدرنیته برای زنان می افتد. این تئاتر سورئالیستی دلتنگی‌ها و خفقان‌های جهان اکسپرسیونیستی را یدک می‌کشد به معضلات اجتماعی می‌پردازد و در آن سعی شده به شرایط نامطلوب دختران که از خانه می‌گریزند پرداخته شود.
وی در ادامه گفت: در این نمایش سعی شده اتفاقاتی که در پی ترک خانه توسط دختران رخ می دهد مورد بررسی قرار گیرد چرا که در بسیاری مواقع دیده می شود جامعه با بی رحمی محض با آنها رفتار می کند.
کارگردان نمایش مرگ زنان زرد، افزود: وقتی فرزندی به دنیا می آید عنصری از وجود یک زن است اگر زن دچار هر گونه مشکل و تنش شود این تنش به فرزندش نیز منتقل می شود.
وی ادامه داد: برای آنکه بتوانیم جامعه ای سالم داشته باشیم باید عناصری را که موجب بر هم زدن آرامش زن می شود را برداریم در این نمایش مشکلاتی که دامن گیر زنان می شود مورد بررسی قرار می گیرد.
آبان در خصوص شیوه اجرا و ایده های کارگردانی این اثر گفت: این نمایش در قالب سوررئال با مفاهیم اکسپرسیونیسم و دادایسم است. بسیاری از موارد اصلی صحنه اهمیت ندارند و یک تاتر بی چیز است که می خواهد به تماشاگر بگوید همه چیز می تواند نشانه و مفاهیم باشد همه چیز درام، بازیگر و کارگردانی محض است و تماشاگر رکن اصلی تاتر است.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه شورای شهر کرج وعده داده است که از نمایش مرگ زنان زرد حمایت کند تا برای تماشاگران اجرا رایگان باشد، گفت: ارگان های مختلف می تواند از تاتر کرج حمایت کنند رادیو و صدا و سیما می تواند گوشه ای از کار را بگیرند این در حالی است که تاتر مورد حمایت قرار نمی گیرد.
این کارگردان فقدان آموزش در زمینه تاتر را معضل بزرگی دانست و گفت: بی سوادی در تاتر باعث فرار تماشاگر از صحنه می شود چون هیچ جذبه ای وجود ندارد. باید حرف هایی که مردم در سینما، تلوزیون، رادیو نمی شوند را در تاتر بازگو کرد.
آبان در خاتمه گفت: سال ۸۹ این کار تحت عنوان «توقف در ایستگاه ۴» در بخش مرور جشنواره بین المللی فجر تاتر فجر و در جشنواره تئاتر استانی در تهران جایزه اول بازیگری اول مرد و زن و کارگردانی، موسیقی برگزیده شد.
در پایان گفتنی است؛ نویسندگی و کارگردانی این کار به عهده امین آبان، بازیگران این تئاتر امین آبان، شیرین عطا الهی، نیلوفر مردای، سپیده ساعدی، فاطمه آریا، کاملیا دلجو هستند.
دستیار کارگردان این اثر به عهده سوگند ایرانمنش، مدیر صحنه، زهرا روستا، مدیر فنی، فرشاد جوان، مسئول صحنه، فاطمه تیرگر، طراح صحنه، شقایق جعفری پور و موسیقی بر عهده امین آبان است.

۱ دی ۱۳۹۴ ۱۰:۵۱

۰۲ آذر ۹۴ ، ۱۷:۰۰