🎭 تئاتر کرج 🎭

🎭 تئاتر کرج 🎭

وبلاگ اختصاصی تئاتر کرج

از طریق ایمیل :
THeaTeR@mailfa.org
تماس حاصل فرمایید.

• آدرس تئاتر شهر : کرج - عظیمیه - 45 هتری کاج – خیابان شهید شاکرزادگان – بلوار ولی عصر (عج)

بایگانی

پیوندهای روزانه

پیوندها

يكشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۴، ۰۲:۰۴ ق.ظ

۰

اجرای نمایش کودک «ماجرای جنگل سوخته» در کرج

يكشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۴، ۰۲:۰۴ ق.ظ

اجرای نمایش کودک «ماجرای جنگل سوخته» در کرج

نمایش ماجرای جنگل سوخته با موضوع عدم استفاده صحیح از منابع طبیعی و اصلاح الگوی مصرف ویژه کودکان در کرج روی صحنه رفت.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز، حمیدرضا نعیم حسنی، طراح ، نویسنده و کارگردان این نمایش  اظهار کرد: نمایش جنگل سوخته همه روزه از اوایل آذر ماه به همت هنرمندان کرجی  در سالن حافظیه تئاتر شهر کرج برای کودکان اجرا می شود.
نعیم حسنی در ادامه افزود: این نمایش با محوریت موضوع اصلاح الگوی مصرف آب حدود ۴ سال پیش در اولین دوره جشنواره شمس موفق به دریافت جایزه اول بازیگری مرد و جایزه سوم بازیگری زن شده است.
وی اظهار داشت: با توجه به نگارش روان و مخاطب پسند این داستان کمدی موزیکال ، در زیرساخت این اثر به تحلیل معضلاتی همچون عدم استفاده صحیح از منابع طبیعی و اصلاح الگوی مصرف پرداخته شده است.
وی با بیان اینکه می توان از طریق تئاتر کودک گفتگوی فرهنگی انجام داد گفت: گفتگو با کودکان باید دقیق و روان شناسانه باشد و به خوبی منتقل کننده مفاهیم باشد.
این کارگردان در توضیح مضمون نمایش جنگل سوخته گفت: این نمایش داستان جنگلی را روایت می کند که بر اثر صاعقه درخت ها آتش می گیرند و اهالی جنگل به دنبال مقصر می گردند.
وی تصریح کرد: درنهایت کاراکتری به اسم شیر فلکه را مسبب این اتفاق می دانند و برایش دادگاهی تشکیل می دهند و در پایان مشخص می شود که هیچ گونه دلیلی برای تقصیر کار نشان دادن شیر فلکه وجود ندارد و مصرف بی رویه اهالی جنگل تنها دلیل این اتفاق بوده است.
گفتنی است در این نمایش مارشیا بیگلری، آیلار رضایی ، فاطمه جلوخانی ، مسعود ترکمان ، محمد حیدر اولاد و حمیدرضا نعیم حسنی به عنوان بازیگر و لیدا صادقی به عنوان دستیار و مشاور و حسین فلاح با تنظیم و ساخت موسیقی در این نمایش همکاری می کنند.
شایان ذکر است : این نمایش تا پنجم دیماه در دو نوبت صبح و بعد ازظهر جهت بازدید عموم ، مدارس و مهدهای کودک، روی صحنه می باشد. 
۱۶ آذر ۱۳۹۴ ۱۵:۱۰