🎭 تئاتر کرج 🎭

🎭 تئاتر کرج 🎭

وبلاگ اختصاصی تئاتر کرج

از طریق ایمیل :
THeaTeR@mailfa.org
تماس حاصل فرمایید.

• آدرس تئاتر شهر : کرج - عظیمیه - 45 هتری کاج – خیابان شهید شاکرزادگان – بلوار ولی عصر (عج)

بایگانی

پیوندهای روزانه

پیوندها

آخرین مطالب

۴ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

انسانِ امروز، انسانِ انتظارهای بی‌پایان است !
گویی زندگی خود را هر روز صبح به روزی دیگر به تعویق می‌اندازد؛ آرزوهای او زنجیره‌ پوچی است که تا بی‌پایانِ جهان ادامه می‌یابد...



۲۷ تیر ۹۹ ، ۱۱:۰۰

یه وقتایی در نئاتر ، نمایش و استندآپ ، رسالت بازیگر خندوندن مخاطب و تماشاگرِ اما این مهم اتفاق نمی افته ؛ در صورتی که ممکنه موقع تمرین خنده داره به نظر بیاد و بعضاً بعضی افراد با اون موضوع و سوژه خندیده باشن ، ولی در جای اصلی این اتفاق رخ نده. در اون صورت ایراد 50/50 داریم یعنی ممکنه بازیگر اونجوری که باید و شاید در موقع اجرا به خوبی تصویر سازی نکرده باشه و یا در شرح موضوع کاستی بوده باشه و ممکنه این مشکل از سمت تماشاگر و مخاطب باشه که به درک درستی از اون موضوع نرسیده باشه که نخندیده ! به طور کلی استندآپ و اساساً کارِ طنز کارِ راحت و آسونی نیست ؛ و کسی که استندآپ انجام میده و شومن هستش ، باید قدرت و توانایی مدیریت داشته باشه.

من خیلی از افراد رو دیدم که استندآپ میکنن ، اما اگر از استندآپشون فیلم بگیری خودشون فقط یه لبخند بزنن از کاری که کردن ، ولی انتظار دارن که بقیه با اون استندآپ بخندن و به نظرم این انتظار به جایی نیست !

استندآپ کمدی ، باید خاصیت و ماهیت طنز و خنده دار بودن رو داشته باشه ! و اساسا استندآپ اگر به قصد بیان معضل و مشکلات باشه ؛ حتما نیاز به توانایی بالایی از طرف فرد اجرا کننده داره و به نظرم هر کسی نمیتونه در جایگاه استندآپ کمدین باشه چون این کار ظرافت و آگاهی و دانش لازم داره ! (البته در بُعد حرفه ای عرض میکنم) اما در بعضی از افراد این استعداد و توانایی به صورت ذاتی وجود داره و نیازی به کسب علم و دانش و آگاهی خاصی نیست و ندارن !

بطور کلی هر فردی که قصد انجام استندآپ کمدی دارد باید مطالعه داشته باشد تا بتواند از کلمات خوبی برای بیان موضوع استفاده نماید و به اصطلاح از دایره لغات بیشتر و وسیع تری برخوردار باشد.

۲۶ تیر ۹۹ ، ۱۸:۰۰

#یوجینیو_باربا:

«اجراهایی که بازیگرانش در یک چرخش و خم و تاب کنترل نشده بدنی که خودشان آن را عملکرد آنی و بی اختیار می نامند، با فریادهایی بلند و گوش خراش و حرکاتی متشنج به بازی می پردازند و در همان لحظه در بیان همه وجود خود به یک «هیچ» بی فرم و شکل فرو می غلتند،باید گفت که چنین شیوه ای چیز جدیدی در احساسات و ضمیر خودآگاه ما بوجود نمی آورند و همه چیز در یک هرج و مرج و به هم ریختگی بیولوژیکی و در ضعف و ابهام درجا می زند»

۱۷ تیر ۹۹ ، ۱۷:۰۰



ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺟﻨﮓ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﺍﻭﻝ ﺍﺗﺮﯾﺶ ﻭﯾﺮﺍﻥ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩ،ﻓﻘﺮ ، ﮔﺮﺳﻨﮕﯽ ﻭ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﺑﯿﺪﺍﺩ ﻣﯿﮑﺮﺩ.ﺩﻭﻟﺖ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ ﻣﻘﺪﺍﺭﯼ ﭘﻮﻝ ﺑﻪ ﺩﻭﻟﺖ ﺍﺗﺮﯾﺶ ﺩﺍﺩ ﮐﻪ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﺷﻬﺮ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﺴﺎﺯﻧﺪ،ﮐﺎﺭﺧﺎﻧﻪ ﺑﺴﺎﺯﻧﺪ ﻭ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﭼﺮﺥ ﻫﺎﯼ اقتصادی ﻭﯾﺮﺍﻥ ﺷﺪﻩ اتریش به گردش ﺩﺭآﯾﺪ.

ﺍﺗﺮﯾﺶ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﭘﻮﻝ ﺳﺎﻟﻦ ﺍﭘﺮﺍ ﻭ ﮐﻨﺴﺮﺕ ﺳﺎﺧﺖ! ﺳﺎﻟﻦ ﻫﺎﯼ ﺗﺌﺎﺗﺮ ﺳﺎﺧﺖ ﻭ ﮐﺘﺎﺑﺨﺎﻧﻪ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺗﺮﻣﯿﻢ ﮐﺮﺩ !


ﻭﻗﺘﯽ ﺩﻭﻟﺖ ﺍﻣﺮﯾﮑﺎ ﭘﺮﺳﯿﺪ ﭼﺮﺍ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﭘﻮﻝ ﮐﺎﺭﺧﺎﻧﻪ ﻧﺴﺎﺧﺘﯿﺪ؟!

ﮔﻔﺘﻨﺪ: ﺗﺎ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﮐﺸﻮﺭﯼ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﻧﺸﻮﺩ ﮐﺎﺭﺧﺎﻧﻪ ویران میمانند.


◘ برگرفته از وبلاگ رضا پورکریمان

۱۴ تیر ۹۹ ، ۱۴:۰۰