🎭 تئاتر کرج 🎭

🎭 تئاتر کرج 🎭

وبلاگ اختصاصی تئاتر کرج

از طریق ایمیل :
THeaTeR@mailfa.org
تماس حاصل فرمایید.

• آدرس تئاتر شهر : کرج - عظیمیه - 45 هتری کاج – خیابان شهید شاکرزادگان – بلوار ولی عصر (عج)

بایگانی

پیوندهای روزانه

پیوندها

چهارشنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۴، ۰۵:۵۶ ق.ظ

۰

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز : بهترین حمایت از پیشکسوتان قدر شناسی ،وقت شناسی و مهربانی است

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، بعد از ظهر دیروز،سید موسی حسینی کاشانی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و  سید عباس عظیمی مدیر عامل موسسه حمایت از پیشکسوتان و هنر مندان و هیات همراه ، از داوود فتحعلی بیگی که مدتی است در بستر بیماری به سر می برد دیدار کردند.
 داوود فتحعلی بیگی به علت عارضه قلبی منجر به جراحی ، مدتی است در منزل بستری است و تا مدتی از فعالیت بر روی صحنه های تئاتر معذور خواهد بود . در این دیدار عزت مهر آوران  و اسماعیل خلج از طنز پردازان قدیم نیز حضور داشتند .جمع شیرینی بود و همه طناز و طنز پرور ، حرف شعر بود  و نمایش و خنده ، از خاطرات تلخ و شیرین صحنه گفتند و خدا را به خاطر آنکه هنوز می شود ، در این دیار ،جایی را یافت که در آن از ته دل خندید ، شاکر شدند .
صفا و صمیمیت این مردان قدیم ستودنی است . هنرمندانی بی هیچ بغض و کین ،بی هیچ منعی برای رفاقت ، برای رقابت سالم .هنوز حرمت صحنه را می دانند و پیشکسوت می شناسند . چه قدر این دیدار شیرین است .
در خانه ای با شیشه های رنگی و باغچه ای به صفای قدیم . مرغان مینای آزاد بر درختان سر و  ...تا این حد باور نکردنی .
مهندس حسینی کاشانی در این دیدار مانند همیشه شعری خواند،این بار , عاشقانه و چه به جا ،  تقدیر و تشکر از سالها تلاش مجدانه داوود فتحعلی بیگی در عرصه نمایش هم از حرف هایی بود که با او رد و بدل کرد و گفت: بهترین حمایت از پیشکسوتان قدر شناسی ،وقت شناسی و مهربانی است . که تمام اینها زمانی ارزش پیدا می کند که در وقت و زمان مناسب اتفاق بیافتد.
کاشانی گفت: بر کسی پوشیده نیست که هنر قوی ترین ابزار پیام رسان فرهنگی است و نمایش آن هم از نوع نمایش سنتی و سیاه بازی ، چه بسا رسا تر و قوی تر خواهد بود .
وی گفت:  دیدار از پیشکسوتان و ارتباط نزدیک با هنرمندان برای خود مسولان نیز فرصتی مهم و غنیمتی ارزشمند است که می تواند برای لحظاتی خستگی و کدورت روزمرگی کاری را از میان بردارد .
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، اظهار داشت:استان البرز بضاعت بسیار خوبی در هنر نمایش دارد ، حضور نمایندگان البرز، از میان لیست ده نفره منتخبین و راه یافتگان نمایش فجر،خود گواه همین توانمندی استان در هنر صحنه ایست .
داوود فتحعلی بیگی هم که سر شوق آمده بود و حالش بهتر بود گفت:  همین که بدانیم دوستان به یاد ما هستند و گاه نیاز های حمایتی مارا برآورده می کنند ، حس خوبی است که می تواند انگیزه ادامه فعالیت ها باشد .  من همیشه به شوق صحنه زندگی کرده ام و دنیای بدون نمایش را نمی توانم تصور کنم . امیدوارم به زودی فرصت مهیا شود تا باز داستانی دیگر از زندگی روزمره را بروی صحنه برده و لبخند را برروی لبها بیاوریم .
 فتحعلی بیگی گفت: صدای دست زدن های مکرر برای ما اهالی نمایش سنتی کاملا آشناست . آنها که بیشتر می خندند و بیشتر دست می زنند، همانهایی هستند که مارا به خوبی می شناسند و بینندگان همیشگی کارهایمان هستند. حرکات ریز مارا می شناسند و انگیزه فعالیت های ما می شوند .

دیدار

 "داوود فتحعلی بیگی" متولد ١٣٢٩ زنجان و ساکن استان البرز، فارغ ‌التحصیل مقطع کارشناسی نمایش از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است.
این هنرمند نگارش و کارگردانی آثاری چون «کسی که سر دهد اول»، «حر»، «برخورد»، «تخت و خنجر»، «الماس چاقو فروش»، «سلطان مبدل»، « میرزا عبدالطمع و جنگ جهانی»، «چشم تنگ» و کارگردانی «مواظب کلاهت باش»، همچنین نگارش و کارگردانی «میرزا و فرفره»، «نمایش ممنوع»، « عروسی دختر شاه پریان با حاکم ملایر»، « عروسی ننه غلامحسین» به عهده داشته است.
 بازی در نمایش«باغ شب‌نما»، نوشته «اکبر رادی» به کارگردانی «هادی مرزبان» تهران، کارگردانی نمایش «صاحب منصب عشق» نوشته «عزت‌الله مهرآوران» تهران، کارگردانی نمایش «قمری» نوشته «گلبرگ ابوترابیان»، نگارش نمایشنامه «افاده‌ها طبق طبق» به کارگردانی «لقمان نظیری»، نگارش و کارگردانی نمایش«پهلوان کچل و اژدها» از دیگر فعالیت‌های فتحعلی بیگی است.
بازنویسی و کارگردانی نمایش «رام کردن زن سرکش»، نگارش و کارگردانی نمایش«راز عروسک»، نگارش و کارگردانی نمایش «زلیخا نامه»، نگارش و کارگردانی نمایش «دار و دلدار»، نگارش و کارگردانی نمایش«این غرفه از بهشت» نیز از آثار او به شمار می‌روند.

۲۹ دی ۱۳۹۴ ۰۸:۴۴