🎭 تئاتر کرج 🎭

🎭 تئاتر کرج 🎭

وبلاگ اختصاصی تئاتر کرج

از طریق ایمیل :
THeaTeR@mailfa.org
تماس حاصل فرمایید.

• آدرس تئاتر شهر : کرج - عظیمیه - 45 هتری کاج – خیابان شهید شاکرزادگان – بلوار ولی عصر (عج)

بایگانی

پیوندهای روزانه

پیوندها

پنجشنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۴، ۰۲:۰۶ ق.ظ

۰

سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر استان البرز با معرفی و تجلیل از برگزیدگان جشنواره، به کار خود پایان داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز ، آیین اختتامیه سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر استان البرز عصر سه شنبه ٢٢ دی ماه در سالن سیروس صابر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز به کار خود پایان داد و از برگزیدگان این جشنواره تجلیل به عمل آمد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در ابتدای برنامه به توجه به ظرفیتهای استان البرز اظهار کرد: ظرفیت‌های استان البرز باعث شد که یکی از استان‌های میزبان برگزاری سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر بخش استانی باشد.
مهندس حسینی کاشانی با اشاره به اینکه هنرمندان همیشه با کمترین امکانات بهترین آثار را خلق می‌کنند، گفت: روند رو به رشد هنر در استان البرز قابل لمس است ولی توقع ما بیش از این است چرا که ظرفیت‌های این استان هنرمندپرور بر همگان آشکار است.
وی با تاکید بر اینکه باید مسئولان بپذیرند حوزه هنر و فرهنگ ابزار قدرتمندی در اختیار دارد، گفت: مردم دیگر از سخنرانی‌های طولانی خسته شده‌اند چرا که مشکلات از پشت تریبون حل نمی‌شود.
حسینی کاشانی با اشاره به اینکه باید با زبان گویای هنر حرف بزنیم، گفت: تلخ‌ترین سخن‌هایی که حتی برای سلامت روح انسان نیاز است را می‌توان با شیوه های هنرمندانه‌ای بیان کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با اشاره به اینکه ظرفیت‌های حوزه فرهنگ و هنر باید شناسایی شود، اضافه کرد: نمی‌دانم چرا برخی به گونه‌ای رفتار می‌کنند از ظرفیت‌های موجود کمتر استفاده شود.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: امیدواریم در استان البرز به هنر بیش از پیش توجه شود چرا که هنر همانند فرهنگ مظلوم واقع شده است.
مهندس حسینی کاشانی خطاب به خیرین فرهنگی گفت: اگر به دنبال نام نیک هستید در عرصه فرهنگ و هنر گام بردارید چرا که هر آن کس در این عرصه گام بردارد در تاریخ ماندگار می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با ابراز امیدواری که در آینده‌ای نزدیک شاهد روزهای پر رونق برای مجموعه فرهنگ و هنر البرز باشیم، گفت: ما هر چه تلاش کنیم باز به هنرمندان بدهکار هستیم و امیدواریم دوران کوتاهی‌ها به سر آید.
از دیگر برنامه های مراسم اختتامیه اجرای نمایش توسط پسری جوان با لهجه جنوبی و ساکی در دست که وارد صحنه می‌شود. وی با محتویات داخل ساک دستی اش خاطراتش را مرور می‌کند.
پسر جوان خودش را «امیرو» معرفی می‌کند و پدرش را با یک قفس خالی، دوستش را با یک جفت کفش و مادرش را با یک چادر نماز به یاد می‌آورد و با آنها حرف می‌زند. گاهی با خوشحالی و گاهی با چهره ای غمگین مرور می‌کند کودکی و نوجوانی اش را که چقدر زود گذشته و در سن جوانی پیرش کرده است. پسر جوان با هر اشک و لبخندش تماشاگران را به دنیای خود دعوت می‌کند.
امیرو با این دیالوگ «آسمون پر شد از هواپیماها، فوج فوج می‌آمدن، رژه می‌رفتن تو آسمون آبادان» خاطرات جنگ را بازگو می‌کند و می‌گوید: «ننم گفت برو خونه خواهرت نترسه، بیارش خونه خودمون، آخه سلیمه پا به ماهه اگه صدای هواپیما بشنوه می ترسه».
امیرو با یادآوری خاطرات جنگ به یادمان می‌اندازد زنان و مردان دلاوری را که سال‌ها جنگیندند تا سرزمینمان به دست دشمن متجاوز نیفتد و ما با چنین آرامشی به دیدن تئاتر بنشینیم.
علیرضا داننده‌فر بازیگر نقش امیرو یکی از هنرمندان تئاتر البرزی است و در نمایش «فراموش خانه» دیالوگ‌هایی را بازگو می‌کند که احساسات تماشاگران را برمی‌انگیزد تمام حرفش این است که فراموش نکنیم مردان و زنانی را که رفتند تا امنیت و آرامش کشور تامین شود.
ناگفته نماند موسیقی که گاه در حین نمایش نواخته می‌شد بر اثر گذاری این نمایش کوتاه می‌افزود.
گفتنی است در آیین اختتامیه سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر بخش استانی هنرمندان البرزی نمایشی را که چکیده آثار اجرا شده در این جشنواره بود با تِمی کمدی روی صحنه بردند که موجب شادی تماشاگران شد.
استان البرز،در این دوره از جشنواره تئاتر بین المللی فجر بخش استانی میزبان گروه‌های تئاتری از استان‌های خراسان شمالی، کرمانشاه و تهران بود.
در پایان آیین اهدای جوایز برگزیدگان پنجمین دوره تئاتر استانی البرز برگزار گردید و هنرمندان برگزیده توسط مسئولان و هنرمندان حاضر در این آیین مورد تشویق قرار گرفتند.

 

02    

 

03

 

07 

     

08

 

۲۳ دی ۱۳۹۴ ۱۰:۵۳
۹۴/۱۰/۲۴