🎭 تئاتر کرج 🎭

🎭 تئاتر کرج 🎭

وبلاگ اختصاصی تئاتر کرج

از طریق ایمیل :
THeaTeR@mailfa.org
تماس حاصل فرمایید.

• آدرس تئاتر شهر : کرج - عظیمیه - 45 هتری کاج – خیابان شهید شاکرزادگان – بلوار ولی عصر (عج)

بایگانی

پیوندهای روزانه

پیوندها

پنجشنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۴، ۰۱:۵۹ ق.ظ

۰

نمایش «رام کردن زن سرکش» در کرج روی صحنه رفت

پنجشنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۴، ۰۱:۵۹ ق.ظ

مایش «رام کردن زن سرکش» در آخرین روز از سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر در بخش استانی در البرز، با تلاش هنرمندان کرجی شامگاه گذشته روی صحنه رفت.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز،شامگاه گذشته «نمایش رام کردن زن سرکش» به کارگردانی افشین سخایی فرد و نویسندگی‌ داوود فتعلی بیگی در سالن استاد سیروس صابر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز روی صحنه برد.  
افشین سخایی فرد کارگردان با تاکید بر اینکه رام کردن زن سرکش یکی از آثار معروف شکسپیر از برجسته ترین درام نویسان جهان است، گفت: این اثر تا کنون بیش از یکهزار و ۷۰۰ اجرا در کشورهای مختلف جهان داشته است.
این مدرس دانشگاه در حوزه هنر، در ادامه با تاکید بر اینکه این اثر توسط داوود فتعلی بیگی باز نویسی و به فضای ایرانی نزدیک شده است، گفت: نمایش رام کردن زن سرکش در شهرهای نوشهر، شیراز، اصفهان، ارومیه، گرگان و فردیس در آینده ای نزدیک اجرا می شود. 
وی ادامه داد: این نمایش داستان پدری است که ۲ دختر دارد. یکی از آن‌ها سرکش و دیگری خوش خلق و خوش اخلاق است که  همه خواستگار دختر خوش خلق می شوند. پدر شرط ازدواج دختر خوش اخلاقش را ازدواج دختر سرکش می گذارد. و به نوعی خواستگاران را در رقابت با هم قرار می دهد.
عضو شورای نظارت بر نمایش استان البرز با بیان اینکه نمایش رام کردن زن سرکش با تکنیک نمایش رو حوضی اجرا می شود گفت: رام کردن زن سرکش در سال های ۸۲ و ۸۸ یک ماه در کرج اجرا شد و از ششم دی ماه جاری تا دوم اسفند ماه در فرهنگسرای کوثر کرج ۶۰ اجرا می رود.
این کارگردان در ادامه ایجاد فضایی مفرح برای خانواده ها و لحظاتی سراسر شاد را یکی از اهداف این نمایش برشمرد و اضافه کرد: نمایش رام کردن زن سرکش با تم ازدواج و سخت گیری های خانواده ها با شیوه کمدی اجرا می شود.
سخایی فرد با تاکید بر اینکه جامعه بیشتر از آثار تراژدی به آثار کمدی نیاز دارد، و مردم نیازمند شادی هستند، گفت: آثار کمدی می توانند در دنیا تحول ایجاد کنند بهترین جایگزین برای تفریح خانواده ها دیدن تئاتر به جایی دود و دخانیات است امیدواریم مردم با حضور در سالن های تئاتر شاد شوند. 
حمید رضا دشتی، علیرضا ناصر بخت، رضا اخی، امیر عباد زاده، سارا نام ور، سیاوش اسد، زهرا ساعدی، مژگان رضا خوانی، احمد حق شناس، ستاره میرزا خوانی، محسن مهری دروی بازیگران این نمایش هستند تهیه کنندگی این نمایش به عهده حمیدرضا دشتی و آهنگسازی این اثر نیز به عهده امید بچاری است.
در پایان گفتنی است؛ زنگ اجرای این نمایش توسط ابراهیم شریفی معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، محمد عسگری بازیگر برجسته فیلم محمدرسول الله و کوروش خزاعی اصل یکی از هنرمندان کرجی نواخته شد.

 

96

 

97 

 

۲۳ دی ۱۳۹۴ ۱۰:۱۰

۹۴/۱۰/۲۴