🎭 تئاتر کرج 🎭

🎭 تئاتر کرج 🎭

وبلاگ اختصاصی تئاتر کرج

از طریق ایمیل :
THeaTeR@mailfa.org
تماس حاصل فرمایید.

• آدرس تئاتر شهر : کرج - عظیمیه - 45 هتری کاج – خیابان شهید شاکرزادگان – بلوار ولی عصر (عج)

بایگانی

پیوندهای روزانه

پیوندها

دوشنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۴، ۰۸:۱۱ ب.ظ

۰

نمایش «یک قبیله تنهایی» در کرج روی صحنه رفت

دوشنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۴، ۰۸:۱۱ ب.ظ

نمایش «یک قبیله تنهایی» در روز دوم از سی و چهارمین جشنواره تئاتر بین المللی فجر، در کرج روی صحنه رفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز، نمایش «یک قبیله تنهایی» به نویسندگی حسن عابدی و کارگردانی امین فرحی از شهرستان بجنورد، بعد از ظهر امروز، یکشنبه در سالن «داوود فتحعلی بیگی» واقع در تئاتر شهر کرج روی صحنه رفت.
نمایش یک قبیله تنهایی به داستان دو شخصیت به نام های «تورج» و «دوراج» می پردازد که در روستایی زندگی می کنند. روستای آنها پس از وقوع زلزله ویران می شود آنها به دنبال آبادانی با یک گاری دل به جاده می زنند ولی اهالی دیگر آبادی ها آنها را نمی پذیرند. تورج و دوراج برای به دست آوردن یک لقمه نان سال ها در کنار جاده ها زندگی می گذرانند.
امین فرحی پیام این نمایش را در این جمله خلاصه می کند «هیچ جایی بهتر از زادگاه آدمی نیست حتی اگر ویرانه شده باشد».
وی در حاشیه اجرای این اثر با تاکید بر اینکه این نمایش باید به صورت میدانی اجرا می شد، گفت: تماشاگران باید دور تا دور بازیگران نشسته و نمایش را ببیننند ولی شرایط حال حاضر سالن اجازه نمی دهد و تماشاگران روی صندلی به تماشا نشسته اند.
فرحی در ادامه مهم ترین شاخصه این نمایش را دست مایه های بومی، محلی و منطقه بجنورد اعلام کرد و گفت: در این اثر به آداب و رسوم، گویش، لباس و فرهنگ غنی این منطقه اشاره شده و سعی کرده ایم حفظ ریشه ها و اصالت ها به شکلی برای تماشاگر قابل فهم باشد.
استفاده از آیین های مردم بجنورد در نمایش یک قبیله تنهایی
این کارگردان در ادامه توضیح داد: در نمایش یک قبیله تنهایی از آیین های منطقه بجنورد چون آیین «تورچی» وام گرفته ایم به طوری که نمایش پر از داستانک ها دلنشین است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه تورچی ها مردان دوره گردی هستند که لباس زنانه می پوشند و در جشن ها و عروسی ها با اجرای نمایش های خنده دار لبخند بر لب مردم می نشانند، گفت: در این نمایش با یادآوری این آیین بازیگران به «توربازی» می پردازند.
فرحی با تاکید بر اینکه در این نمایش دوچرخه سوارانی سرگردان در صحنه ها در حال رفت و آمد هستند که نماد آدم های بی هوییت را دارند، گفت: آدم های که به دور خود می گردنند و به نوعی دور تسلسل دارند در پایان نمایش از دایره بیرون می زنند و به بازگشت به اصالت و سرزمین مادری اشاره می کنند.
کارگردان نمایش یک قبیله تنهایی در پایان بازیگران این نمایش را حکمت شیردل، پریا ضییایی، علی یزدانی، امیر سهامی، سعید جمشیدی پور، جعفر حجازی اعلام کرد و گفت: موسیقی نمایش به عهده علی عصمتی، طراحی پوستر و بروشور به عهده پرستو ضیایی، و امور فنی به عهده علی محمدی است.

۲۱ دی ۱۳۹۴ ۱۱:۲۹