🎭 تئاتر کرج 🎭

🎭 تئاتر کرج 🎭

وبلاگ اختصاصی تئاتر کرج

از طریق ایمیل :
THeaTeR@mailfa.org
تماس حاصل فرمایید.

• آدرس تئاتر شهر : کرج - عظیمیه - 45 هتری کاج – خیابان شهید شاکرزادگان – بلوار ولی عصر (عج)

بایگانی

پیوندهای روزانه

پیوندها

دوشنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۴، ۰۵:۲۹ ب.ظ

۰

نمایش«دونه کفترهام نذریه» در کرج اجرا شد

دوشنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۴، ۰۵:۲۹ ب.ظ

نمایش «دونه کفترهام نذریه» در اولین روز از سی‌وچهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در کرج روی صحنه رفت.به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز ، شامگاه شنبه پس از افتتاحیه جشنواره تئاتر بین المللی فجر بخش استانی، که با حضور مسئولان کشوری، استانی و جمعی از هنرمندان البرزی در تئاتر شهر انجام شد، نمایش «دونه کفترهام نذریه» روی صحنه رفت.
نمایش دونه کفترهام نذریه با نگاه به بمب گذاری عاشورا در سال ۷۶ در مشهد، برگرفته از نمایش ایرانی در پلاتو حیاتی مهر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی روی صحنه رفت.
کاوه مهدوی کارگردان این اثر در حاشیه اجرای این اثر اظهار کرد: این نمایش شش ماه گذشته در حوزه هنری تهران اجرا عمومی داشته است و در جشنواره فجر استانی در کرج روی صحنه می رود.
این کارگردان در خصوص شیوه اجرایی این نمایش گفت: نمایش دونه کفترهام نذریه برگرفته از نمایش ایرانی و به شکل نقالی و تغزیه اجرا می شود. 
مهدوی با اشاره به اینکه این اثر به صورت نمایش ایرانی اجرا می شود اضافه کرد: نمایش دونه کفترهام نذریه با شیوه نمایش ایرانی است اما به سمت مدرن شدن هم می رود و به نوعی در مسیر متناقص حرکت می کند اما با نگاه مستقیم به نمایش ایرانی و به کارگیری از عناصر تغزیه و موسیقی است.
موسیقی یکی از ارکان مهم در نمایش ایرانی است
مهدوی در ادامه گفت: موسیقی یکی از ارکان مهم در نمایش ایرانی است و شعار  نمایش های ایرانی به آغوش کشیدن تماشاگر از طریق موسیقی است.
وی گفت: طراحی صحنه این نمایش از طریق نصب پارچه های عمودی که در صحنه آویزان شده و سکوهای متحرک چرخ دار به نوعی تداعی کننده سکوی نمایش تغزیه است اما با این تفاوت که در این نمایش سکو متحرک و تماشاگر ثابت است اما در تغزیه سکو ثابت است.
در ادامه؛ فرنام فرهنگ سرپرست گروه راک که موسیقی این نمایش را بر عهده داشت گفت: گروه راک چند سالی است که موسیقی دراماتیک انجام می دهد و سعی دارد با سازهای ایرانی و حفظ ریشه و اصالت ها نگرش جدیدی به موسیقی و سازهای ایرانی بدهد. 
وی با تاکید بر اینکه با سازهای سنتور و عود سعی در تداعی کردن موسیقی تغزیه شده است، گفت: شروع و پایان را با پیش درآمد که در تغزیه هم وجود دارد آغار کردیم.
وی در پایان گفت: این گروه سعی دارد بگوید نگرش تصویری نسبت به موسیقی داشته باشیم.  
وقتی خلاقیت گروهی بر خلاقیت فردی حاکم می شود
در پایان کاوه مهدوی کارگردان نمایش دونه کفترهام نذریه، بازیگران این اثر را فرامرز قلیج خوانی، سینا نصرالهی، رستا رضوی، پیمان صفرزاده و گروه موسیقی را فرنام فرهنگ، شهرام ساده سینکی، ایمان قطبی و گروه کارگردانی را ندا یوسف زاده معرفی کرد.

۲۰ دی ۱۳۹۴ ۰۸:۰۴