🎭 تئاتر کرج 🎭

🎭 تئاتر کرج 🎭

وبلاگ اختصاصی تئاتر کرج

از طریق ایمیل :
THeaTeR@mailfa.org
تماس حاصل فرمایید.

• آدرس تئاتر شهر : کرج - عظیمیه - 45 هتری کاج – خیابان شهید شاکرزادگان – بلوار ولی عصر (عج)

بایگانی

پیوندهای روزانه

پیوندها

چهارشنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۴، ۰۸:۳۴ ب.ظ

۰

آغاز جشنواره تئاتر فجر امسال در استان البرز

چهارشنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۴، ۰۸:۳۴ ب.ظ

آغاز جشنواره تئاتر فجر امسال در استان البرز/ پوستر جشنواره تئاتر استانی فجر در البرز رونمایی شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز از آغاز به کار سی و چهارمین جشنواره تئاتر بین المللی فجر، از روز شنبه ١٩ دی ماه، در استان البرز خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، سید موسی حسینی کاشانی روز سه شنبه در مراسم رونمایی از پوستر استانی سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: بخش استانی جشنواره بین المللی تئاتر فجر در سال جاری در چهار استان به جز البرز برگزار می شود که این استان آغاز کننده این جشنواره در سطح کشور است.
وی برگزارکنندگان جشنواره استانی امسال را شامل استان های البرز، خراسان شمالی، هرمزگان، گلستان و فارس عنوان کرد.
وی افزود: امسال البرز میزبان هشت گروه نمایشی از استان های مختلف کشور است که شش گروه آن به استان های تهران، خراسان شمالی (بجنورد) و کرمانشاه اختصاص داشته و نمایش های دو گروه نیز کاری از هنرمندان البرزی است.
مهندس حسینی کاشانی اظهار داشت: نمایش هایی که قرار است در این جشنواره اجرا شوند شامل آسمان پوتینی از کرج به کارگردانی علی نوریان، صبح به خیر از تهران به کارگردانی سیروس همتی، دونه کفترهایم نذریه از تهران به کارگردانی کاوه مهدوی، یک قبیله تنهائی از بجنورد به کارگردانی امین فرحی، عزازیل از بجنورد به کارگردانی محمد شاکری است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، دیگر نمایش ها را شامل مشترک مورد نظر از کرمانشاه به کارگردانی کامرانی شهلایی، نوبت یعنی بعدی از تهران به کارگردانی مرتضی شاه کرم و رام کردن زن سرکش از کرج به کارگردانی افشین سخائی دانست.
وی گفت: همچنین سه نمایش از این استان برای اجرا در جشنواره تئاتر فجر کشوری در تهران به نام های یک زندگی بهتر، ساده با تو با یک ترانه و قرار انتخاب شده اند.
مهندس حسینی کاشانی دلیل انتخاب این استان به عنوان یکی از میزبانان جشنواره تئاتر فجر در بخش استانی را ظرفیت های بالای فرهنگی هنری آن دانست و افزود: یکی از نقاط قوت این استان حضور اهالی فرهنگ و هنرمندان مطرح کشوری است زیرا این هنرمندان برتر از استان های مختلف پس از مهاجرت یا در تهران و یا در البرز سکنی می گزینند.
دستگاه های اجرائی به یاری تئاتر استان بیایند
حسینی کاشانی در ادامه با اشاره به اینکه علیرغم وجود هنرمندان بسیار مطرح و قوی عرصه نمایش و تئاتر در این استان و ظرفی های بسیار بالای تئاتر البرز، گفت: متاسفانه جای کار کافی برای حضور تمام اهالی تئاتر به دلیل ضعیف بودن زیرساخت ها در این بخش همچون بخش های دیگر نداریم.
وی افزود: علیرغم اینکه در دو سال اخیر حدود چهار هزار متر مربع به فضای نمایش استان اضافه شده هنوز با مشکل مواجه هستیم.
وی ادامه داد: خیلی از دستگاه های اجرائی و شهرداری ها هستند که دارای سالن های آمفی تئاتر و اجتماعات هستند که اغلب روزها خالی است و ما برای رفع مشکل در بخش تئاتر دست یاری به سوی این نهادها دراز می کنیم تا سالن هایشان را در اختیار هنرمندان این عرصه قرار دهند.
نامگذاری تئاتر شهر کرج به نام داوود فتحعلی بیگی
حسینی کاشانی در ادامه یکی از هنرمندان عرصه تئاتر و سینما در استان را استاد داوود فتحعلی بیگی دانست و گفت: برای قدردانی از سال ها تلاش بی وقفه این هنرمند در این عرصه ها در نظر داریم تا در روز افتتاح جشنواره تئاتر فجر، سالن اصلی تئاتر شهر کرج را به نام داوود فتحعلی بیگی نامگذاری کنیم.
وی یادآور شد: متاسفانه این هنرمند چند روزی است که از مشکل قلبی رنج می برد و در بستر بیماری است.
تجلیل از هنرمندان فیلم محمد رسول الله (ص)
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی دیگر از پتانسیل های بالای این استان در عرصه تئاتر و فیلم را حضور حدود بیش از ٥٠ هنرمند این عرصه ها از البرز را در فیلم تاریخی و مذهبی محمد رسول الله (ص) دانست و افزود: در نظر داریم تا فردا، چهارشنبه از این هنرمندان در فرهنگسرای محمدشهر کرج تجلیل کنیم.
وی بیان داشت: از جمله بازیگران این فیلم اثرگذار که ساکن البرز هستند، بازیگر شخصیت ابولهب و حضرت حمزه است.
گفتنی است در حاشیه این نشست خبری از پوستر بومی سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر استانی نیز رونمائی شد. 
جشنواره تئاتر بین المللی فجر در استان البرز از روز شنبه به مدت چهار روز کار خود را با اجرای یک نمایش خیابانی در سه پلاتو و سالن تئاتر شهر، اداره کل و سیروس صابر آغاز می کند.
این جشنواره با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز به کار می کند.

 

3  

 

۱۶ دی ۱۳۹۴ ۰۹:۵۱