🎭 تئاتر کرج 🎭

🎭 تئاتر کرج 🎭

وبلاگ اختصاصی تئاتر کرج

از طریق ایمیل :
THeaTeR@mailfa.org
تماس حاصل فرمایید.

• آدرس تئاتر شهر : کرج - عظیمیه - 45 هتری کاج – خیابان شهید شاکرزادگان – بلوار ولی عصر (عج)

بایگانی

پیوندهای روزانه

پیوندها

سه شنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۵، ۰۸:۱۵ ب.ظ

۰

اعزام گروه های تئاتری استان البرز به خارج از کشور

سه شنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۵، ۰۸:۱۵ ب.ظ

برنامه ریزی برای سفر گروه های تئاتر به کشورهای صاحب نام برای انتقال تجربیات/ اختصاص بودجه برای تقویت زیرساخت‌های تئاتر البرز

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه تئاتری ها همیشه از نداشتن سالن رنج می برند، گفت: باید تدابیری اندیشیده شود تا گروه هایی از تئاتر کشور به کشورهای صاحب نام در تئاتر برای تبادل تجربیات سفر کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز، علی مرادخانی در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره تئاتر استان البرز که عصر دوشنبه در سالن سیروس صابر اداره کل برگزار شد، افزود: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته درصدد اعزام یک گروه برتر تئاتر البرز به کشورهای صاحب نام در عرصه تئاتر هستیم، ولی هنوز برای برقراری ارتباط مشکلاتی وجود دارد.
مرادخانی با اشاره به اینکه تئاتر البرز پیشرفت بسیار خوبی داشته است، افزود: اکنون تئاتر یکی از نیاز های اصلی کشور محسوب می شود و نسبت به دو سال گذشته تئاتر استان البرز رشد خوبی را شاهد بوده است.
وی با بیان اینکه امید است در سطح کشور؛ تئاتر البرز جایگاه ویژه خود را حفظ کند، افزود: تئاتر یکی از نیازهای امروز جامعه است، این مهم از موضوع سرگرمی خارج و به مسئله مهمی تبدیل شده است.
مرادخانی تصریح کرد: با توجه به بررسی ها اگر امکانات اولیه برای البرز فراهم شود کمتر نیاز به تردد به تهران است چراکه حضور تئاتر البرز در کشور بسیار حائز اهمیت است.
معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز خاطرنشان کرد: فعالیت در تهران یکی از انتقادهای فعالان حوزه تئاتر  در البرز بود از این رو برای تقویت زیرساخت های تئاتر این استان بودجه ای اختصاص داده شده است.
مرادخانی با اعلام اینکه این مهم برای ساخت پلاتو و سالن تمرین فعالان حوزه تئاتر در نظر گرفته خواهد شد، خاطرنشان کرد: حضور تئاتر البرز در کشور نکته حائز اهمیتی است از این رو مساعدت لازم به موجب تقویت زیرساخت حوزه تئاتر این استان انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه سرانه فرهنگی البرز نسبت به آنچه مورد انتظار بوده کمتر است افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به طور قطع سهم خود را در این راستا برای ایجاد سالن های نمایش و پلاتو پرداخت خواهد کرد.
این مسئول اضافه کرد: استان البرز باید در شرایطی باشد که با ساماندهی امور توانایی شرکت در جشنواره های استانی منطقه ای و سراسری را داشته باشد و از فقر امکانات خارج شود.
معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز بیان کرد: باید به این مهم اشاره کرد که سیاست دولت تحت عنوان دیپلماسی فرهنگی کمک شایانی به حوزه هنر و فرهنگ کرده است.
مرادخانی با بیان اینکه پیرو برنامه های یاد شده بنا داریم یکی از گروه تئاتر برگزیده البرز را به کشورهای خارجی به موجب افزایش تجربیات اعزام کنیم، گفت: وزارت ارشاد اهتمام جدی در راستای تامین و رفع نیازهای حوزه فرهنگ و هنر دارد از طرفی استفاده از بخش خصوصی نیز نکته حائز اهمیتی است که باید مدنظر قرار گیرد.
وی ادامه داد: بودجه امسال برای بحث تئاتر قدری از گذشته بیشتر شده است و این بودجه بیشتر به امر ساخت پلاتو و سالن های تمرین اختصاص پیدا می کند.
معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه امسال با مدیران کل کشور تفاهم نامه ای به منظور فراهم کردن امکانات لازم برای مجموعه های خود منعقد خواهیم کرد، گفت: روابط خوبی با دیگر کشورها و استان های کشور جمهوری اسلامی در حوزه تبادلات تجربیات هنری برقرار کرده ایم که بر این اساس امکاناتی برای تئاتر اختصاص پیدا کند.
مرادخانی در پایان گفت: از تلاش گران حوزه تئاتر انتظار می رود که برغم محدودیت های موجود اهتمام ویژه ای برای ارتقا کیفیت نمایش های خود داشته باشند.

۱۵ شهریور ۱۳۹۵ ۱۹:۵۷